Je to otázka pár kliknutí. Stačí jeden nebo dva falešné profily a pár minut času. Stačí fakt tak málo, aby někdo poslal do kytek vaši práci. Den práce. Měsíce práce. Roky práce. Fakt stačí pár minut. Vydáte příspěvek, 2 až 3 hodiny se věnujete tzv. community managementu.
To je přesně ta aktivita, kdy si sednete třebas k LinkedInu a rozdáváte lajky, komentáře a staráte se o viditelnost sebe sama i jinde než na svém profilu. Čím víc jste vidět, tím víc bude lidí, který se prostě nebudete líbit a přijde čas, kdy vás někdo z ryzí škodolibosti nahlásí. A když se automatický banovací robot rozhodne, tak bez šance na odvolání všechno, co někdo nahlásil, prostě zmizí.
Robotovi to zabere pár vteřin. Hejtrovi to zabere pár minut. Vás to připraví o několik hodin práce. A několik hodin další práce vám přibude, pokud se rozhodnete napsat na podporu a řešit to.
A přesně to je důvod, proč i ty nejmenší podnikatele odrazuju od myšlenky „sítě mi fungují dobře, web nepotřebuji“. Potřebujete. Protože VÁŠ web je jediný virtuální prostor, který je opravdu VÁŠ.
Naučte si své zákazníky chodit k vašemu krmítku. Tam jedině nad nimi máte skutečnou moc. Je to vaše teritorium. Protože když se budete setkávat pouze v teritoriu někoho jiného, můžete taky jednoho krásného dne zjistit, že není kde se potkávat.
Vypnou Twitter. Zakážou Facebook. LinkedIn zpoplatní. Nekonečné scénáře, které jsou reálnější, než si myslíte.
Z VAŠEHO webu vám nikdo nic nesmaže. Pokud ovšem investujete do kvalitního webu a kvalitního hostingu.
I naprosto jednoduchý web s jedním formulářem a blogem na články je lepší než nic. Vždycky primárně při řešení svých marketingových aktivit myslete na to, jak a kde získáte klienty, kdyby ty internety vypnuli. Protože to všechno se může stát.
Dnes a denně čtu v oborových skupinách o krádeži zavedených Facebookových nebo Instagramových účtů. Pro držitele profilů jde často o jediný zdroj kontaktů a příjmů. Naučte se přesouvat lidi ze sítí na svůj web, do své kanceláře a nebo je alespoň naučte odebírat klasické mailingové newslettery.
Protože to jsou komunikační kanály, nad kterými máte asi největší vládu. Jinak nevládnete ničemu. Mít profil na síti není vaše právo. Nemáte žádný nárok. Takže pokud svůj byznys stavíte na tomto jediném zdroji, pravděpodobně hodně riskujete.
Moje hejtři mě připraví maximálně o několik hodin práce a pravděpodobně i o nějaký malý byznys. Ale připomínají mi, jak byznysově důležitá je naše aktuálně probíhající aktivita: náš největší interní projekt se týká právě zásadních úprav webu, přípravy kvalitního mailingu. A samozřejmě pracujeme na způsobech, jak získávat klienty i z jiných zdrojů než je LinkedIn. Také pracujeme na přípravě věrnostního programu pro klienty a nový pořad, nový obsah.
Aby měli důvod se vracet. Abyste vy měli důvod vracet se. Na web. A nikam jinam. Dnešní sdělení je důležité:
Diverzifikujte zdroje svých obchodních příležitostí.
Na LinkedInu jsem od roku 2011. Teda měla jsem mezi tím pauzu a můj druhý profil založila znovu v roce 2013. LinkedIn je pro mě od té doby skvělým parťákem pro byznys. Našla jsem díky němu práci. Klienty. Přátele.
Ale není v mé moci. Tato síť mi nepatří. Naopak. Jsem to já a jste to vy, kdo je na této síti pouze zbožím. Zbožím, které majitelé této sítě (i jiných) prodávají platícím inzerentům. A pokud to uznají za vhodné, kdykoliv změní pravidla hry. Podmínky. A nikdo z nás s tím nic neudělá.
Proto stavte své podnikání na hlubších základech.